Teknik, ekonomi, politik

Uno Telefoni går uppåt

telefonilösning

Telekom idag publicerade 2013 en artikel om hur företaget Uno Telefoni går uppåt. Detta är även fallet idag. Uno Telefoni erbjuder växellösningar i molnet för telefoni och idag har företaget gjort över 1550 installationer för olika företag och har nu en minst sagt beprövad och automatiserad process. Enligt artikeln i Telekom idag så nämner den dåvarande VD:n hur viktigt det är att satsa på partners för att ge en fortsatt hög tillväxt och det har man bevisat på senare tid. Läs mer på Uno Telefoni i media.

Satsning på partners

Telepo

Telepo är ett svenskt oberoende försäljare av programvara. Dess teknik har utvecklats från en kostnadseffektiv lösning för en fast eller mobil kommunikation i molnet. Telepo erbjuder en fullständig lösning och levereras som en tjänst i molnet. Telepo säljer inte direkt till företag utan dess lösningar har utformats av tjänsteleverantörer så som TeliaSonera i Finland, Uno Telefoni i Sverige, Gradwell i Storbritannien och Comcentio i Tyskland.

Tellint

Tellint är ett annat bolag som tar ett helhetsansvar för telekommunikationen för företag och erbjuder allt från mobiltelefoner till avancerade växellösningar, däribland Uno Telefoni.

Mitel

Mitel Networks är ett telekommunikationsföretag som tillhandahåller Unified Communictions-lösningar för företag, däribland TDM PBX system och applikationer, men fokuserar idag allra mest på Voice-over-IP produkter. Mitel har sitt huvudkontor i Kanada.

Andra återförsäljare

Förutom sina partners så finns det en mängd återförsäljare för Uno Telefoni runt om i landet, från Malmö till Gotland. Alla återförsäljare erbjuder installation och support.

Lätt installation

En anledning till att så många företag idag väljer Uno Telefoni må vara för deras enormt breda utbud och för att man som företag kan välja precis de tjänster som passar det individuella företaget. Men en annan anledning till att man väljer Uno Telefoni som molnbaserad växeltjänst är att det är otroligt lätt att installera. Installationsprocessen är utformad för att ta hänsyn till företagets förändringar eller förändringar hos operatören, men det finns även väl definierade avstämningspunkter då processen avbryts om inte rätt förutsättningar uppfylls. Hela processen är utformad så att kunden ska kunna känna sig helt säker och bli hjälpt snabbt och professionellt om något problem skulle uppstå under installationen.

Kunder

Uno Telefoni har både små och stora kunder. På Uno Telefonis hemsida kan man läsa referenser från de olika företaget, vilket är till stor hjälp när man själv ska välja. Några av det mest kända företagen kanske är MQ Retail AB, Sungard Availability Services, Telia Danmark och Vitec. Många kunder har valt Uno Telefoni just för att de är operatörsoberoende och går att använda över gränserna, så att kontoren i övriga länder kan använda samma tjänster och ligga på samma växel. Många är också väldigt nöjda med den skräddarsydda tjänst som Uno Telefoni ger, så att tjänsten passar det individuella företaget.

Ny strategi

Uno Telefoni inför nu en ny strategi och går in starkt för att locka större företag genom mer specialanpassade växelkonfigurationer och ökade möjligheter för integration av tredjepartsapplikationer. Fram tills nyligen så var nyckelorden för Uno Telefoni enkelhet och service. I den framtida strategin kompletteras dessa ledord nu också med ordet specialist. Större telefonkunder ställer högre krav på växelleverantören och dessa krav tänker Uno Telefoni tillmötesgå.

Elin

View more posts from this author

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *